7 Ocak 2013 Pazartesi

SOKAKTAKİ CAN'LARI UNUTMAYIN LÜTFEN..

ben sıcakcık evimde, kaloriferimin yanında dizlerimde battaniyem yanımda kahvem ohh missler gibi oturuyorum eminim benim gibi bir çok kişi böyle sıcacık oturup keyfini sürüyordur...ya da işyerlerindekiler sıcak ortamlarında çalışıyorlardır dimi... hatta suan dışarda pamuk gibi kocaman ama bir o kadar da sert bir şekilde kar yağıyor...Suan bu soğukta dışarda kalan evsizler ve kimsesiz hayvanları canlar var...eminim herkes o canlar için elinden geleni yapıyordur...Ben her sabah kargalarımı ve güvercinlerimi beslerim mesela,sitenin içinde çok sevimli kediler var sitenin dışında kalan nerdeyse ordu dolusu köpekler var..o kadar belediyeye haber vermemize rağmen bir türlü gelip alan olmadı onları :( ben elimden geldiğince yemeklerimi onlarla soğuk olsun olmasın kar gelsin gelmesin hep paylaşıyorum..lütfen rica ediyorum özellikle kar yağdığı zaman kolayca yemek bulamayan bu canlara kaplar içinde yemekler bırakın..yemek yaparken biraz fazla yapmanın bir zararı olduğunu düşünmüyorum...plastik kaplarda sular koyun ama sürekli tazeleyin...
bazen mutfağımdaki camda sabahları sesler duyuyorum..güvercinler gagalarıyla cama tık tık vuruyorlar...sanki..her gün ki  rutin ekmek parçalarını bulamadıklarında üzülüp gagalarıyla camdan ekmek istiyorlar gibi...kaldı ki bu soğuklarda yiyecek bulamayan canlara nasıl yardım etmeyelim...

evsizler için ise yapabileceğimiz en güzel şey kullanılmayan kıyafetlerimizi paylaşmamız ve evsiz birini gördüğümüz yerde İBB'nin vermiş olduğu telefon numaralarını arayarak onların sıcak bir ortamda kalmasına,sıcak yemekler yemesine yardımcı olabilirsiniz..

telefon numaraları:02124551300 ve 444 25 66

ayrıca kullanılmayan karton kutulardan kediler için şirin evler yapabilir onları koruyabilirsiniz..


ben mutfağın camındaki kuşlarımın resimlerini çekemiyorum hemen kaçıyorlar rahatsız etmemek için uzaktan izleyebiliyorum sadece...



barınakları da unutmayalım..ordakilerinde bakıma mamaya ısınmak için malzemelere ihtiyaçları var..elimizden ne geliyorsa yapalım..


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...