1 Mayıs 2013 Çarşamba

Yaz Geliyor: Kırmızı Alarm....

Yaz geliyor.. Tabi ki de kırmızı alarmlaar çalıyor....Selülit bütün kış yediklerimiz ve içtiklerimizle vucüdumuzda sinsice ilerleyen bir düşman...kalın giysilerimizin ve çorapların ardında gizlenir ve bahar gelmeye başlayıp etekler şortlar dolaplardan çıkıp kombinlerde yerini bulmaya başlayınca da hoooop kendini ansızın gösterir...Kış onun için en güzel kamufle zamanıdır...Ve biz kadınlar aman yaza daha çok var şunu da yesem ahh çok üşüdüm kahvemi içsem aman canım tatlı çekti bir porsion götürsem demekten kendimizi alamayız...Spor yapmak zaten kışın o miskinliğinde ve negatifliğinde işkence gibi gelir..Ama günler geçer bahar aniden gelir ve sıcaklıklar bastırır...sonra br şortla veya bir etekle gözler dolar,pişmanlıklar ardından gelir ama ne çareeeee.....

Bunları yaşamak istemiyorsak bunalıma girmeden bahar gelmden en azından 1 ay öncesinden yediklerimize dikkat etmek,yavaş yavaş yürümek ,spor yapmaya başlamak iyi bir start olur bizler için..Mesela ben günde 1,5 litreyi geçen kola içen bir bağımlıydım...Kendi kendime karar verip bir anda kestim...öyle sigara tiryakileri gibi değil yavaş yavaş az dozda değilde bir anda...Söyleseler asla inanmazdım..1,5 aydır içmiyorum..inanılmaz bir direnç gösterdim..şimdi arada bir yemeklerin yanında içsem diyorum ama  dünyanın en güzel şeyi diye içimden getirdiğim tad bir anda bütün cazibesini kaybediyor damağımda...içmeye içmeye tüm bağlarımı koparmışım..benim gibi bağımlı nasıl yaptı bilemem ama ben başardıysam bazı şeylerden vazgeçmeyi sizlerde yapabilirsiniz...Ben normalde de çok su içen biriyim artık çok daha fazlasını içiyorum..yediklerime dikkat ediyorum...akşamları yemeğin yanında ekmek yemiyorum mesela..ama bunları zayıflamak için değilde SAĞLIKLI yaşam için yapıyorum..spora başladım...İnsanların spora sadece zayıflamaya araç olarak bakmasına da ayrıca sinir oluyorum...Kesinlikle öyle olmadığını düşünerek sporun hatta 40-50dk yürüyüşün vucüttaki  herşeye iyi geldiğine inanıyorum.. Pozitif olmanızı sağlayıp tembellik yapmanıza izin vermiyor...sürekli enerjik oluyorsunuz...



Evde bile basit bir kaç hareketle vucüdunuzun hamlığından kurtulabilirsiniz..

Her neyse çok uzattım sanırım...ama bahar geldiğinde üzülmeyin bunalımlara girmeyin diye konuşuyorum yahu...

Yazıyı  Pilates'in simgesi Ebru Şallı'nın harika bir selülit önleyici tarifle noktalıyorum..Ben bu tarifi daha önceden karanfilsiz olarak denedim ve faydasın gördüm..Ebru Şallı karanfilde eklemiş bir de böyle denemekte fayda var...

-1 bardak su
-3 karanfil
-1 tatlı kaşığı bal
-2 çorba kaşığı elma sirkesi

Suyu kaynatıp ocaktan alınca malzemeleri içine ekleyin biraz bekletin demini alsın..Ilık hale geldiğinde aç karnına içebilirsiniz...


Midesi rahatsız olanlar sirkede korkmasın çünkü bal mideyi korur..


                                            Kim bu güzeller gibi fit olmak istemez ki yahuuuu...




2 yorum:

KavunluVotka dedi ki...

Hmmm bak şimdi ya yeni dondurma yedim ama ben :/bu post iyi geldi yani üstüne :)) bu tarifi deniyeyim ben bakalım her sabah :)

bademlebuduk dedi ki...

yaz geldi kırmızı alarm :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...