18 Kasım 2013 Pazartesi

Gebelik Eğitimi Hikayesi Central Park

Mutlu  Pazartesiler herkese...

Ne zamandır yazmayı planladığım gebelik eğitim serüvenimi bugün paylaşmak istedim sizlerle...Bilun'umun ilk haber verdiği andan itibaren pek heyecanlanım bu program için...Bu tarz eğitim programları biz gebelere çok faydalı bilgiler sağladığından hemen gitmek için atladım...Bilun'un aynı zamanda kontrolleri için gittiği bu hastaneyi çok beğendim..Her ayın son cuması gebelere özel bu eğitimleri veren uzman kadrosu cumartesileri ise babalara özel bir program sunuyormuş...Bilgi almak isterseniz sosyal medya da gayet aktif olan adreslerinden yararlanabilirsiniz....Central Hospital Facebook ve Twitter adreslerinden takip edip paylaşılan faydalı bilgilere sahip olabilir aynı zamanda etkinlikeri de burdan takip edebilirsiniz..Hastane hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak ve incelemek isterseniz de Central Hospital web adreslerinden hastane ile ilgili tüm bilgilere ulaşılabilir..Ben kendime yakın olan farklı bir hastaneye gitmiş olmama rağmen aklım burda kaldı ne yalan söyleyeyim...Eğitim süresince tanıştığımız program kadrosundan hemşiresine doktorlarına kadar hepsi çok samimi ve işlerinde başarılılar...

Program koordinatörü Medine Hanım ve ekibinin sıcak karşılamasıyla eğitimin çok güzel geçeceği belliydi..Eğitim programı hakkında kısaca bilgilendirdikten sonra Pediatri uzmanı Öznur Hanım'ın sütün önemi anlatan konuşmasıyla başladık programa..


Emzirmenin önemi anne sütünün bebek için faydalarından tutundan nasıl emzirmeliyiz sütümüzü nasıl korumalıyız ve emzirmeye neden önem vermeliyiz hepsini yeniden öğrenip pekiştirmiş olduk..Central Hospital Sağlık Bakanlığı tarafından verilen "Bebek Dostu Hastane" unvanına sahip..Bebek Dostu Hastane unvanı nedir derseniz.."Doğum hizmeti veren hastanelerden; gebeliklerinden itibaren anne adaylarını anne sütü ve emzirme konusunda bilgilendiren, doğumdan hemen sonra annelerin bebeklerini emzirmesini sağlayan, güncel bilgilerle eğitilmiş sağlık personeli ile annelere bebeklerini nasıl emzirecekleri konusunda yardımcı olan hastaneler ‘Bebek Dostu Hastane’ unvanını alıyorlar"  kaynak  Unicef'

Bebeğin doğumdan sonra en az yarım saat geçince emzirilmesini önemle vurguluyor..özellikle anneden gelen ilk sütün yani kolostrum'u alması çok önemli..Bazı hastaneler bebekleri geç getirip ilk önce mamalarla beslediği için benim en büyük korkum bebeğimin ilk olarak bu sütü almayıp mamayla başlaması..hastanede emzirmeye yardımcı olan hemşirelerinde bu konuda iyi olması çok önemli..annelerin doğumdan sonra halsiz kalmalarından dolayı isteksizliklerinden ya da bir türlü memeyi bebeğe veremediklerinden dolayı birçok bebek aç kalıp mamalarla beslenebiliyor..Hastanedeki hemşireler bu konuda bence çok iş düşmekte..Destek bilgilendirme yardım ile birçok bebek ve anne süt konusunda ilk dakikalardan itibaren çok özel bir bağ kurmaya başlayabiliyor..

Bir sonra ki program ise Fizyoterapist Sena Hanım ile gebelere özel bir kaç gevşeme ve nefes egzersizi denedik.. 

Sonrasında çok tatlı bir ara verildi...


sahane atıştırmalıklar ile sürekli acıkmaya mahkum midelerimizi senlendirdik..


Benim gibi şekeri çıkan annelerde düşünülmüş ve pekmezli harika bir kek yapılmış..soslarda harikaydı...

bu tatlı aradan sonra Ebe Funda Hanım ile tanıştık..Programa önce bebek bakımı ile başladı..benim korkulu rüyam bebek yıkama anlatıldı bende kalkıp uygulamalı bir şekilde denedim..korkum geçmiş değil...

Şaşkın ördek gibi kaldığım an..


ve benim yıkama eziyetime dayanan zavallı oyuncak bebeğim ve ben...

daha sonrasında  Funda Hanım bizlere doğumun belirtilerini hastane çantasını nasıl hazırlamamız gerektiğini ve için neler olması gerektiğini lohusa ve bebek bakımlarını anlattı..enerjisi bu kadar iyi ve yüksek bir hemşire daha görmedim..inanılmaz tatlıydı..

Nasıl beslenmeliyiz neleri düzenli tüketmeliyiz bebeğimize neler yarar neler yaramaz nelerden uzak durmalıyız sorularının cevabını ise Diyetisyen Deniz Şafak'tan dinledik..

ben yine uzmanları dinlerken tıkındım durdum :) 

Son olarak Tümer Bey bizlerle normal doğum hakkında detaylıca sezaryen doğum ile ilglil ise kısaca bilgiler paylaşıyor..Epidural hakkında da bilgiler verirken incelememiz için kateter'i el elden dolaştırıyor.. bakıldığından tuhaf biraz ürkütücü bir etki bırakıyor..Ben mecburen sezaryen olacağım için kuzenimin tavsiyesi ile spinal anesteziyi tercih etmeyi düşünüyorum...bakalım kısmet..

en sonunda doğumu daha yakın olan gebelere şahane bir pasta kestirildi...şekerim olsa da bi güzel yedim :) 

herkesle mutlu anne pozu ile günü tamamladık..


En sonun sertifakalrımızı ve hastanenin güzel hediyeleri ile programı harika bir şekilde tamamlamış olduk..


 tekrar tekrar Central Hospital ekibine teşekkür ediyorum.. Anadolu yakasında oturuyorsanız ve Dr. arayışınız varsa kesinlikle tavsiye ediyorum..





Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...