5 Temmuz 2014 Cumartesi

Annelere Başucu Kitabı Kırkı Uçana Kadar


Keşke bu kitap ben doğum yaptığım zaman çıksaydı...Hem doğumdan öncesi için iyi bir klavuz hem de sonrası için şahane bir rehber...öncesi ve sonrası şahane bilgilerle tek bir kitapta kısa ve öz..Hemde harika bir Dr.'un deneyimleri ve tavsiyeleri ile dolu..

Gün yayıncılıktan Dr.Gökhan Mamur'un harika kitabı..




Doğum öncesi deneyimli annelerden ve internetten az çok bilgi sahibiydim alışverişti küçük hazırlıklardı falan...ama sonrası için kimse lohusalığın bu kadar sevimsiz korkutucu ve zorlayıcı olacağını söylemedi..Ben doğumdan bir kaç gün sonra fena halde ağlak, asabi, alıngan daha tarif edemeyeceğim tuhaf duygularla karşılaşıp ne olduğumu şaşırdım...

Sabah hiçbir şey yok hatta öğlen inanılmaz ve gereksiz bir enerji ile doluyum ama o hava karamaya başladığı andan itibaren aman allahım hemen gözlerden boncuk boncuk yaşlar ona buna ağlamalar alınganlıklar bi asabiyet bir çirkeflik ki sormayın..

mesela annem sürekli yiyip içmem birşeyler pişirip koyuyordu önüme ona anne yemeğin ne kadar güzel diye ağlıyordum...Gelde şimdi gülme..ay hiç oturamadın anne azcık diye böğüre böğüre ağlayan bir manyakk..normalde olsa anne yaa kalkamam şimdi yorgunum diye dediklerini yapmayan ben otur diye ağladım..
Evimiz Sabiha Gökçen'e çok yakın kalkan her uçakla konuşur mu insan..benide alın nolur sıcak bir yere gidiyorsanız bizide götürün nolur diye camdan bakarak ağlamışlığım var...yemin ederim dışardan biri görse hadi canım sen Erenköy'e derdi...

Bir defa da Aymira'nın altını değiştirirken suyunu dökmüştüm..Amaaaan allahım felaket salya sümük ağlamam dinmezz..Anne sen gitme en bu çocuğa bakamıyorum bak bi suyu bile zaptedemedim..poposuna döküldü hadi zatüre olsaydı..Benden anne olmaz..HAhahaha ayol popondan zatüreyi de ilk benden duymuşsunuzdur..Zira beni gibi delisi, hayal dünyası genişi, bu kadar saçması başka yerde yok...

İyilik yaparlar batar ayyy çirkefff ,bi çığlık, bir bağırma, bir kavgacı kişilik çıkıverirdi anında..Ruhuma çingene kaçmış sanırsın...

Bazı lohusalar misafir sevmezmiş ben aksine bol bol gelsinler sohbet edeyim ama erken gitsinler uyuyayım gibi dengesiz hallere de büründüğüm olmuştur..

Hasta olanları aman sakın gelmeyin istemem diye  de geri savmışlığımı da iliştiriyim de beni tanıyanlar lohusalığn beni nasıl mutasyona uğrattığını anlasın..


Ah ah daha neler varda daha anlatıp ne kendimi rezil etmeye ne de sizi sıkmaya niyetim yok..konu uzaaar gider...Bir deli lohusanın günlüğü diye de kitap olur..hem de bir kaç seri..

Gelelim kitabın içeriğine lohusalığa girdik konuyu saptırdık..Kitabın başlarında hamileler için bebeğe alışveriş listesinden hastane seçimine doğum çantasında olması gerekenlerden babalar bir düzine tüyolar var..



sonrasında ise doğum süreçleri,doğum sonrası bebek için tahliller prosudürler hastaneden çıkış gibi konularla devam ediyor..

Diğer konular ise emzirme teknikleri,annelerin en çok merak ettiği bebek nasıl giydirilmeli,sarılık,göbek kordonu bakımı,bebekle evde ilk ay nasıl geçer..



ilk ayda  kolikten reflüye bebeğin vücudunu tanımamız için tüm gerekli bilgiler,banyosu bakımı,kız ve erkek bebeklerde temizlik,bebekle ilgilie ürünler alırken dikkat edilmesi gerekenler var..


En önemli konular annelerin korkulu rüyası ateş ve havale, ilkyardım gerektiren arı sokmasından düşmelere zehirlenmelerden  yanıklara birçok konularda yapılması gerekenleri çok anlaşılır ve güzel bir şekilde özetlenmiş..

son sayfalarda ise bebeklerle ilgili ilginç bilgiler,aşı takvimi ve aileniz bir soyağacı resmi var keyifle resimlerinizi yapıştırabilirsiniz..


Ben kitapta yazan birçok konuda anlatılsa da inanmaz pimpiriklenirdim...ay şu nasıl olcak bunu napsam diye bir sürü şey..Ben en güzeli ayrı bir konuda onları da anlatayım da yine bana gülün...


Sevgili Dr.Gökhan bey kitabı imzalarken araya sıkıştırdığım birçok soruya detaylıca cevaplar verdi..


tüm çocuk Dr.'ları keşke bu kadar sıcakkanlı tam donanımlı ilgili ve alakalı olsa...Bebeklerimizin sağlığını onlara emanet ediyoruz..gerçektrn yeminine sadık kalıp Dr.luğun hakkını veren insanlargünümüzde  
ne yazık ki kalmadı 



Bu keyifle okuyup bitirdğim çok güzel ve pratik bilgilerle dolu kitap için Dr. Gökhan Mamur ' a çok çok teşekkür ederimm....

tatlı hamişler yeni doğum yapan güzel anneler sizin için harikabu kitabı hemen başucunuza koyun derim...


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...