5 Ekim 2015 Pazartesi

Emzirme Hikayem



1-7 Ekim emzirme haftası için bende emzirme anlarımı paylaşmak istedim..

 Anne sütü : paha biçilemez en değerli mücevher bence...

Hiçbir besin anne sütünün yerini alamaz hatta bağışıklık sistemini kuvvetlendirip tüm hastalıklardan bu kadar güçlü bir sistemle koruyamaz..ayrıca sindirimi de diğer besinlere ve mamalara oranla en rahatıdır..

Anne sütü tabi ki en temizi hatta sürekli olarak en ideal ısıda her zaman hazırdır..

Anne sütü  tabi ki en ekonomik besindir..sevgi ve  annenin iyi beslenmesi yeterlidir..

Anne sütü bebeklerin her türlü gelişiminde en önemli yapı taşıdır...

Aslında saymakla bitmeyen her türlü önemli faktörler barındırır anne sütü..
Sevginin yanında pahası olmayan kıymetli mucievi bir oluşum...

Emzirmek anne ve bebeğin arasındaki duygusal bağı oluşumu sağlar..ki  en en en güzel bağ...duygusal ihtiyaclarını karşılamanın bir yolu..


Hamileyken de doğuma girerken de hatta doğumdan çıkıp odama giderken bile tek korkum hadi sütüm gelmezde emziremezsem oldu..Odaya geldik Aymira heyecanla beklerken hemşire hadi bakalım hazırlan sütün gelecek emzireceksin diye beni cesaretlendirdi..Düşünmek bile sütü kötü etkiler diye anlatmışlardı ama kafamda o cümle sütüm gelecek ve ben emzirebileceğim korkma dedim..Aymira geldi hemşirenin yardımıyla emzirmeye başladım ilk dakikalar zorlandık almadı aldı derken biranda kavradı ve şükürler olsun ki bir daha da bırakmadı...gidebildiğimiz yere kadar emzirdim çünkü anne sütünün her dönem için ayrı önemi olduğunu okuduklarım araştırdıklarım duyduklarımla ve Aymira'nın gelişimi ile pekiştirmiş oldum..



Bebeklerin gelişimleri için anne sütü gibi bir yapıya hiçbir besin sahip değil..bu tartışmasız bir gerçek..ilk 6 ay (sütü gelmeyen veya yetersiz annelerimiz tabi ki de hariç onlara sonsuz saygı) anne sütü ile bebeği beslemek çok önemli..kimi anne mama ve  ek besine geçişte biraz aceleci olabiliyor..Ama bence en kolay en zahmetsiz ve en güveniliri hatta en sağlıklısı anne sütü...Birçok hastalığa karşı koruduğu gibi beyin gelişimde de önemli bir faktörü var...


Adana'dan özellikle getirttiğim kaynar...içindeki baharat karışımları üzerine eklenen cevizle beraber hem anneye hem de süte inanılmaz faydalı bir içecek..


Ben sütü arttırmak için sürekli olarak yedim çok fazla sıvı tükettim...En başta su,şekersiz komposto ve bolca rezene kimyon çayı demleyip içtim..fırsat buldukça da uyudum ki süt yapımı için en uygun zaman gibi geldi bana..ne zaman uyusam sütüm dolu dolu hazırdı..bu arada ilk başlarda kendimi tam anlamıyla inek olarak görüp hadi beni besleyin der gibi anneme sürekli bir şeyler hazırlatıp yemenin verdiği mutluluk ise ayrıydı...Aymira uzun uzun emmeyi çok seviyordu...Geceleri ise sürekli memedeydi..Ek gıdaya ilk geçtiğimiz zamanlarda sıklıklar azaldı ben de acaba memeyi bırakıyor mu diye korktum ama sonra diş çıkarmaya başlamamızla yeniden sık sık emmeye başladı..üstelik bu aralar geceleri nerdeyse 7-8 kere kalkıyoruz az az emse de sürekli uyanıp meme ister oldu..Benim için çok yorucu ama ona iyi geldiğini bildiğimden mutluyum...


18.ayımıza geldiğimizde emzirmeyi bıraktım...çünkü hiçbir şey yemediği gibi düzgünce emmiyordu bile Aymira...bırakma sürecimiz benim için çok daha zor olsa da kolaylıkla atlattık diyebilirim...hamilelik dönemi ne kadar özlüyorsam emzirme dönemimi de aşırı aşırı özlediğim doğrudur...o kadar özel o kadar güzel bi dönemdi ki..


Zaman mekan önemli olmadan emzirdim gayette mutluyduk...



Emzirmek o kadar büyük bir keyif ki geceleri uykunuzdan alıkoysa da onun nefesini hissetmek,bu mucizevi ana ortak olmak,onu mutlu ettiğini bilmek faydalarını düşünmek tarifsiz bir duygu...

Eğer bi probleminiz sıkıntınız yoksa emzirmeyle veya sütünüzle  alakalı gidebildiğiniz yere kadar emzirin...tabi ki dış etkenler maddi manevi sorunlar doğumdan sonraki depresyon dönemleri vb şeyler anneyi de sütü de çok etkiliyor..çevrenizde sizi teşvik eden destek olsn insanların olması çok önemli...eğer varsa ne mutlu size şanslınız eğer yoksa nolur üzülmeyin belki bizlere söylemesi kolay ama emzirme dönemi kısa da olsa harika bir süreç, bebeğinizle aranızdaki en kuvvetli bağ, onunla geçirebileceğiniz en değerli an, ona verebileceğiniz en kıymetli hediye sütünüz ve sevginiz...bunları düşünüp herşeye inat emzirin...

Emzirmek güzeldir...bu kadınlara hamilelik gibi verilmiş en güzel özellik en değerli hediyedir...unutmayın bebeklerimiz en değerli varlıklarımız koşulsuz sevgimizin yanında onlara verebileceğmiz en kıymetli değerler emzirirken oluşan bağ ve paha biçilemez sütümüz...




Sevgier...









1 yorum:

Unknown dedi ki...

Maşallah Allah anali babali büyütsün

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...