16 Şubat 2016 Salı

Çocuklara Bol Vitaminli Köfteler



Mutlu güneşli günler herkese...

Çizimlerdi siparişlerdi koşturmacadan yazdıklarımı bile yayınlayamadım :)

Bugün benim gibi bebesi ara ara iştahsız annelere alternatif bir köfte tarifi vermek istedim...bizim kız yine iştahsız bir günündeydi arkadaşım da dur bi de bunu dene ye yer belki dedi ve arsız kızım 3 tanesini hüpletti...yediği zaman mutlu oluyorum napim :)) tabi ki o tabsk bitecek diyenlerden değilim ama hiçbir şey yemediği zamanlarda üzülüyorum elde değil...

Gelelim tarife ben arkadaşımdan aldığım haliyle değilde eklemeler çıkarmalarla yaptım.. hatta sarımsaklı yogurt yapıp üzerine ekleyip kendim bile yedim
Yapıp buzlukta saklayıp istediğinz zaman pişirebilirsiniz..

Sebzeli köfte 

-ana malzememiz kıyma 
-kereviz
-havuç 
-patates
-pırasa (çok ince dilimlenmiş)
-bezelye 
-kaşar peyniri
-yumurta
-bayat ekmek içi
-soğan
-sarımsak
-dilerseniz baharatlar ki ben ekledim çok şahane oluyor

Malzemeleri rendeleyip baharatları ekliyoruz..yumurta ve rondodan geçirdiğimiz ekmek içlerini de dahil edip yoğuruyoruz..istediğiniz gibi şekil verebilirsiniz..hatta dilediğiniz sebzeleri ekleyip çıkartabilirsiniz...

İster fırında ister az yağda pişirip yanında yoğurt ev yapımı turşu hatta küp küp doğradığınız patatesleri yine kekikle ve sarımsakla tavada buharda ve az yağda pişirip servis edebilirsiniz... ya da yanındakiler size kalmış salata veya patates püresi bile olabilir...

Bizim kuzu tam bir turşucu yanında ayran da varsa ohhh herşeyi yer...



Afiyetleee.....minik kuzulara vitamin olsun...

1 yorum:

audrey dedi ki...

benim 17 yaşındaki oğlum da sebze düşmanı yapayım da yedireyim bari afiyet olsun Aymişime :-))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...