5 Şubat 2016 Cuma

Emzirmede Kabus Göğüs Ucu Çatlakları

Merhaba güzel anneler

Doğum yapan tüm anne adaylarının kabusudur göğüs ucu yaraları..kimileri hafif atlatır kimi çok ağır..benim ki ise Aymira'nin zamaninda bir anda oluştu çok kanadı çok ağlattı canımı çok yakmıştı..bir çok krem kullandım ama hiçbir faydasını da göremedim sonra arkadaşımın harika önerisi ile kısa sürede geçti..Bazı annelerde bu yara durumları emzirmede isteksizliğe bile yol açıyor ne yazık ki..

Emzirme anne ile bebeğin arasındaki en güzel en özel bağdır bence..Öyle güzel bir duygu ki anlatılması güç,kelimeler yetersiz...onunla başbaşa sakin bir ortamda en tatlı anını izlemek karnının doyduğunu bilmek,hem sizin ruhsal açıdan rahatlamanızı hem de onu rahatlamasını sağlamak çok çok güzel..dedim ya tarifi yok anlatmaya kalkasanız yetersiz kalırsınız..ayrıca emzirmenin hem anneye hem bebeğe faydası da saymakla bitmez..bu yüzden bu ağrılı süreci kısa sürede atlatmak çok önemli..

Uzmanlar göğüs ucu yaralarının yanlış emzirmeden kaynaklandığını hatta iyi bir şekilde tedavi edilmez ve çatlaklar ilerlerse bakteri toplayıp bebeğe ve size daha çok zarar verebileceğini de söylüyorlar..Bebeğin sadece göğüs ucunu kavrayıp emmesi başlıca yaralara sebep olmakta..hatalı emzirmenin dışında sürekli olarak sabunlu bezlerle silinen göğüs ucu kuruduğu için yaraya zemin hazırlamış hem de bebeğinizin sizden gelen doğal kokunuzu alamamasına neden oluyorsunuz..Aynı zamanda sürekli nemli kalan göğüs ucu da iyileşmeyi yavaşlattığı için zararlı..Bu nedenle sürekli süt sızdıran göğüs uçlarımıza göğüs pedi kullanarak önlem almış olursunuz..

Göğüs ucu çatlarınızı tedavi etmek için :
 -Öncelikle doğru emzirme tekniği ile bebeğinizi emzirin..Yani sadece göğüs ucunu değil etrafını çevreleyen kahverengi alanıda tutmasını sağlayın..
-sık sık sabunlu bezle silmeyin..gün içinde genel temizliği 1-2 defa uygulayıp her emzirmeden sonrakendi sütünüzle silip kendiliğinden kurumasını sağlayın..
-pamuklu emzirme sütyenleri kullanın
-mutlak göğüs pedi kullanın ben kullandım ve inanılmaz memnun kaldım..

ve arkadaşımın bana önerdiği yöntemi anlatıp ne kadar memnun kaldığımı belirtmek istiyorum..

Herkes çörek otunun birçok şeye ne kadar faydası olduğunu bilir..Aktarlarda bulabileceğiniz çörekotu yağı benim kurtarıcım oldu...


Göğüs ucunuza sürüp yağ iyice emilince ılık sabunlu ıslak bir mendil yardımı ile göğüs ucunuzu iyice silin...iyice temizlemek onemli biraz yağlı kaĺınca meme ucu kayganlasıp bebegin emmesini zorlaştırıyor...benim kanayan kabuk baklayan yaralarıma çok çok iyi geldi ve bir daha sorun yaşamamıştım... simdi ikiciye yavaş yavaş hazırlık yapmaya başladığım icin yeniden ihtiyac listesine eklerken aklıma geldi sizlerle de paylasmak istedim...

umarım size de faydası olur...Emzirmenin keyfini yaşamanız dileğiyle..

mutlu bol gülücüklü günler..

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...